بزرگترین محدودیت‌ برای بازگشت به آموزش حضوری"خوابگاه‌" است
نوشته شده توسط : bnbgate

بزرگترین محدودیت‌ برای بازگشت به آموزش حضوری"خوابگاه‌" است

بازگشت حضوری کلاس‌ها منوط به دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا است و کلاس‌ها فعلا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

یکی از بزرگترین محدودیت‌های ما در زمینه بازگشت به آموزش حضوری، مسئله خوابگاه است. چراکه ظرفیت خوابگاه‌های ما ۵ هزار تا ۵۵۰۰ نفر بود ولی به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، این عدد به ۲ هزار تا ۲۵۰۰ نفر کاهش پیدا کرد.

در جلسات متعدد مدیران مختلف دانشگاه، مصوب شد که فقط دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دانشگاه بازگردند تا شرایط کلاس‌ها، خوابگاه‌ها و به طور کلی دانشگاه، به نحوی شود که به تدریج بتوانیم شاهد حضور دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشگاه نیز باشیم. اما شیوع اُمیکرون و وضعیت قرمز کرونا سبب شد کلاس‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز به صورت مجازی برگزار شوند. تا بعد از ماه مبارک رمضان کلاس‌های مقطع تحصیلات تکمیلی به صورت مجازی برگزار می‌شود. 

زمانی که کلاس‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی به صورت حضوری برگزار شود، دستمان باز است و متوسط ظرفیت کلاس در این مقاطع ۱۰ تا ۱۵ نفر است. بنابراین در برخی کلاس‌های دانشگاه که ظرفیت آنها ۴۰ تا ۵۰ نفر است، به راحتی میتوانیم کلاس‌های مقطع تحصیلات تکمیلی را برگزار کنیم و در چنین شرایطی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود. 

مدت زمان برگزاری کلاس‌ها معمولا یک ساعت و 15 دقیقه است و اگر کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود، اساتید این اجازه را دارند که با صلاحدید خودشان، کلاس‌ها را زودتر به پایان برسانند و در خارج ساعات اداری، حتی به صورت مجازی کلاس‌های جبرانی برگزار کنند. 

در ترم‌های گذشته نیز کلاس‌های عملی را برگزار کرده‌ایم‌. چون کلاس‌های آزمایشگاه غالبا با ظرفیت ۶ تا ۸ نفر برگزار می‌شود و به ندرت حتی به ۹ نفر می‌رسد. این کلاس‌ها را به صورت دوره‌های فشرده برگزار میکنیم. یعنی به جای اینکه دانشجویان در طول ترم به دانشگاه مراجعه کنند، این امکان را داشته باشند که در برخی از کلاس‌ها به صورت مجازی شرکت کنند. به ویژه اینکه برخی اساتید با یک سری نرم‌افزار خاص کار می‌کنند و اتفاقا، برگزاری این کلاس‌ها به صورت مجازی راحت‌تر و مفیدتر است. بنابراین ما در کلاس‌های عملی نیز از ظرفیت آموزش ترکیبی کلاس‌ها استفاده میکنیم.

 

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

مطالب مرتبط:

امیکرون جلوی بازگشایی دانشگاه ها رو میگیره یا نه ؟

مزیت های خوابگاه نسبت به خانه ی اجاره ای 

زندگی در خوابگاه های تهران

 




:: برچسب‌ها: خوابگاه،خوابگاه_دانشجویی،هاستل،پانسیون،خوابگاه_دخترانه،خوابگاه_پسرانه،خوابگاه_کارمندی،دانشجویی_کارمندی ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: